מכירה של קמיעות ומים קדושים יחוייבו בתשלום מס

    ארי וידר No Comments on מכירה של קמיעות ומים קדושים יחוייבו בתשלום מס
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מס הכנסה מנסה להעמיק את הגביה ומפעיל את משטר ההכנסות החייבות במס גם לנושאי דת.

    אם עד היום נותני שירותי דת לא בהכרח שילמו מס, עתה הודיעה רשות המיסים, כי לאור דו"ח הביקורת של מבקר המדינה שעסק בנושא יחויבו שירותי דת בתשלום מס.

    המס ייגבה מרבנים, מקובלים, מוהלים, חזנים ומגוון נותני שירות כגון עריכת חופות, בריתות, תפילות, "הילולות", "תיקונים", מתן ברכות, יעוץ, חלוקה או מכירה של קמיעות, מים קדושים ותשמישי קדושה שונים ושירותי כשרות.

    כזכור, רשות המיסים הודיעה כבר בעבר כי בכוונתה לבדוק את חבות המס של מקובלים, לאור הפרסומים על שווי הכספים המועברים להם.

    רשות המיסים קובעת כי בדיוק כמו כל מכירת מוצרים, מכירה של מוצרים כמו מים קדושים, קמיעות, סגולות יידרשו לתשלום מס, והרשות תחייב, לפי החוזר, את נותני שירותי הדת לנהל פנקסים, להגיש דוחות והצהרות הון ומידע על נכסים, כולל חשבונות בנק בארץ ובחו"ל.

    "ברור, כי מקום בו נדרש תשלום כאמור ע"י נותן השירות, או ע"י אחד מעוזריו, ניתן יהיה להוכיח בנקל , כי המדובר בהכנסה חייבת במס. עם זאת, יובהר, כי די בכך שהתקבול ניתן בתמורה לשירות כדי לחייבו במס, ואין הכרח כי נותן השירות ידרוש את התשלום". נכתב בחוזר.

    "קיומה של נורמה חברתית לשלם סכום כסף כלשהוא לנותן שירות הדת בתמורה לשירות שניתן על ידו, יכולה לתמוך בסיווגו של תקבול כהכנסה חייבת במס" נכתב.

    עם זאת, לפחות בכל הנוגע לרבנים ואדמו"רים דומה שרשות המיסים השאירה מקום לפרשנות ונכתב כי "הענקת כספים הנעשית מתוך הבעת תודה גרידא במישור הרגשי , אמונה (או חובה ) דתית (מטעמי צדקה או מעשר כספים), ככל שלא ניתן כל שירות , הינה מתנה שאינה חייבת במס".



    0 תגובות